• Frakt endast 59:- / 1-2 dagar leveranstid / Unikt sortiment
Payment with Apple Pay Payment with Visa Payment with Mastercard Payment with Klarna Payment with Swish
Våra kunder ger oss ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Köpvillkor

Köpvillkor

Det ska vara en enkel process att handla från Djurtoppen.se!

  • Betala enkelt med Klarnas betalningsalternativ (dela upp, betala direkt, faktura, swish)
  • Vi hanterar din order så fort vi bara kan! Beställningar lagda innan klockan 12, helgfria vardagar garanteras sändning samma dag. (Undantag för beställningsvaror.)
  • Leveranstid på lagervaror 1-3 dagar (orderhantering samma dag men sedan bestämmer postgången)
  • Fraktkostnad från 59:- Fraktfritt över 699:-

Beställning
Djurtoppen.se säljer varor via internet till privatpersoner.
För att genomföra ett köp på djurtoppen.se måste du vara över 18 år fyllda.
Genomförd beställning innebär att du har godkänt våra köpvillkor och att ditt namn och personnummer sparas i vårt kundregister.
Efter genomförd beställning mottar du är en orderbekräftelse till din angivna mailadress och när vi skickar paketet får du ytterligare ett mail med ditt spårningsnummer.
Upptäcker du något fel i orderbekräftelsen är det viktigt att du snarast kontaktar kundservice. Beroende på hur långt din order har hanterats, kan det gå att rätta till.
Vi lovar att göra vårt bästa! Vi reserverar oss för slutförsäljning av varor eller felskrivning i lagersaldo.


Priser och kampanjer
I butiken anges priser i SEK och inklusive moms (25 %). Vi förbehåller oss rätten att annullera ditt köp vid felaktig prissättning eller vid missbruk av rabattkod. I sådant fall sker återbetalning av eventuell betalning alternativt en makulering av din faktura. Kampanjkoder kan aldrig kombineras.
Fraktavgift ses i kassan.


Betalning
Djurtoppen har ingått i avtal med Klarna Bank AB (publ)
Frågor gällande betalning ställs direkt till Klarna telefonnr: 08 120 120 10


Leverans 
Din order hanteras fortast möjligt och efter orderbekräftelse kan du börja räkna ned. Beroende på var i landet och hur postgången ser ut hos dig, kan du räkna med 1-3 dagar leveranstid. Vi väljer lämpligt fraktsätt och vill också meddela att varubrev ställs utanför dörr, läggs i brevlåda, hängs på brevlåda eller går till ombud i vissa fall. Vi kan inte välja utan råder dig istället att välja ombud om du har några tvivel på leveranssätt.
Paket med högt värde väljer vi i de flesta fall att skicka till ombud. Outlöst paket debiteras med 350:- Kostnaden innefattar frakt, returfrakt, administration samt hantering.


Ångerrätt och retur
Från att du mottar ditt paket har du 14-dagars ångerrätt enligt Distans- och hemförsäljningslagen.
Vid brukande av ångerrätt ska varan vara oanvänd, oskadad och levereras i sin originalförpackning. Den får heller ej vara bruten. Varor som returneras i förändrat skick kan vi behöva göra ett prisavdrag på. (Självklart får du prova ett halsband eller täcke för att se om storleken är rätt. Men behåll produktlappar på och säkerställ att produkten returneras hel och ren.) Returkostnad 69:-

Ångerrätten gäller inte vid:

  • Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.
  • Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.

Önskar du göra en retur, kontakta kundtjänst och ange:

  • Ordernummer
  • Orsak till retur
  • Vilka varor det gäller (artikelnummer)

Reklamation/garanti
Självklart är tanken att din köpta produkt ska vara felfri. Ibland händer det dock att brister finns. Vi frånsäger oss garanti från: 
Leksaker - Dessa ska lekas med och alla hundar leker på olika sätt. Vi kan inte garantera att leksaken håller för din vän.
Godis/Foder/Tuggben - Smaken är som baken, självklart hoppas vi att din hund slukar maten/godiset i ett nafs. En del är dock kräsnare än andra. Mycket av godiset vi säljer är naturprodukter vilket också gör att olika batcher ser olika ut. 

Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. 
Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.


Ansvarsbegränsning 
Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

Produktinformation

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt. 

Information om Cookies
Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.

Personlig sekretess

  • Genom att handla hos Djurtoppen.se accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund.
  • Djurtoppen.se är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden - för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov.
  • Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.


Vad är en personuppgift?
En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.


Vilka uppgifter lagrar vi?
För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order (kundtjänst) lagrar vi ditt förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik.
Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.


Rättslig grund
I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig.
Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig.


Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?

  • Betalleverantör
    Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri. 
    De betalleverantörer (betaltjänster) som vi använder oss av är Klarna och Swish.

  • Fraktbolag
    För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela med specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering.
    De fraktbolag vi samarbetar med är Postnord samt DHL.


  • Nyhetsbrev
    Har du valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev delas förnamn, efternamn och e-postadress med vår nyhetsbrevsleverantör. Detta för att kunna hålla dig uppdaterad med information och erbjudanden i marknadsföringssyfte.
    Vi använder oss av Getanewsletter för utskick av nyhetsbrev.


    Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format.
    Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig.
    Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns få undantag till rätten till radering, som till exempel om det ska behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis enligt bokföringslagen).
    Djurtoppen är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna efterföljs.


Så skyddar vi dina personuppgifter
Vi använder oss av industristandarder som SSL/TLS och envägs hash-algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera känslig information som exempelvis personuppgifter och lösenord på ett säkert sätt.
Vi använder en svensk plattform, Quickbutik, som drivs av Quickbutik AB med säte i Helsingborg.


Ändringar till de Allmänna Villkoren
Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.


Tvist och lagval
I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr

Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.